Unmort, unassasíincògniti una pista,peròaquestapistadescol·locava,quèvoliadiraquellllibre?, i la pregunta queméslirondavapelcap:realmentteniaalguna cosa aveureambel cas?Aixòeldescol·locavatantque va decidircomençarambelganivet, alcapi a la fi eral’armahomicida. Era tansenzillcomanalitzarlesempremptesdigitals,peròles coses nosempresónel que aparenten.
-Marta,necessitolesempremptesd’aquestaarma almésràpidposibles. I una vegadatinguntselsresultatsvan descubrir que lesúmiquesque hiquedaveneren les delmateixcadáver.Unassassíque nodeixavamarca?Buscavaibuscava,peròcadacopestrobavamésconfós.
-Senyorinspector,tenimelsresultatsdel’autòpsiadel cas delllibre.Compotobservar eltallnoésprouprofundper a matar-ho, amésque té una formabastantparticular, itampocno presentasignesde violencia,peròsí una claraintoxicacióomésbendit, unasobredoside paracetamol.
Osigui, que el Ganivet noelva matar?L’inspectorestrobavaencaramésimésconfósil’únicaidea sobre la quetreballavaera tornar al’escenadelcrim.
-Clar, elllibre! – va pensar enveualtamentrecorriacapaontotvacomençar
- Marta!, hepassattota lanitdespertdonant-livoltesal cas, i miraquèhetrobat-diutraientelllibreambunmuntdepapersplensd’escritsi notes amà. Iassenyalaundibuixestrany, que ala Marta lisonavalleugerament.
-És,em,ésel quecercqueés?
-Exacte,éslamateixaforma deltallque té elcosalpit! Icompodemllegiren elllibre-assenyalaunaltrefullescrit-aquestamarcaésamblaquales fanofrenesenritualssatànics.Encaratincmoltescoses a descubrir, et quedesinvestigant?Peròtota unanitinvestigantalcostatdel’altre,potferdespretarsentimentsmoltmésenllàde laprofessionalitat.
Enaquellmomento la Marta no va pensar encapaltracosa queapropar-se alnostreseriósinspector, iell,comeraobvi, es va apartar.Complicariaaixòencaramésel cas? Dos diez van pasar i el cascomençavaaquadrar,peròelpetitinconveniententreellsdoshoestabaenrederinttot.Quasino esparlavenidefinitivamentno esmiraven. I undia,quannungúesperaba, un homemenutambla carapràcticamenttapada iunsullsnegrescomlanit, va presentar-se acomissaria
-Séquiésl’assassí: un homealtifortambmoltde poder.Usrecomanoquedeixeuel cas, i nopucdirresmés- is’envaanarcomsimaihaguesestatallà.Un homealtifortambmoltde poder?Aixònoquadrava,l’homehaviafetunsacrificiambel periodista?Estavaplanejatol’haviensegrestat?Peròsi noteniasignes deviolències, lamateixavíctimahaviad’estarlligadaambtotel tema. Cadadiaesconfoniamésimésiambtantescoses alcap, ja nosabiaenquèpensar.
-Ei,tenimnovainformaciósobre el cas-diula Martaetrantnerviosamentaldespatxdel’inspector-hemfetunintentderetratrobot perl’assassí,perònoteniminformaciósuficient.
-Tampoctenimprovesper saber sidiulaveritat.-Peròtalcomestán les cosesenshemderefiardequalsevolcosa quese’nspresenti, iméssienshodonenaixídefàcil.
-Nocrecqueaquestasiguilamillorforma de seguir el cas-diul’inspectoraixecantlaveu.
-Mira nocrecquebarallar-sesiguielmésindicatenaquestsmoments- isegutsurtdeldespatxsensemirarenrere. En sentirallòl’inspectorvasortircorrentdarrerela Marta
-Tensraó,perquènodeixemelpassatenrereiseguimambel cas?
-Tractefet!
|